OT Re: Uzivatelska pritulnost Linuxu

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Pondělí Květen 8 22:24:05 CEST 2000

Dobrý den,

máte pravdu. Tato diskuse je tak trochu OT. Pokud chcete, pojďte raději
diskutovat třeba na můj soukromý mail. Tato odpověď je (doufám) moje
poslední na toto téma do konference.

FR>Bohužel, Vaše nadšení nesdílím. Historie ukazuje, že nezvítězí to
nejlepší,
FR>ale to, co má nejlepší marketing. Proberte si vynálezy, a zjistíte, že
FR>všeobecné rozšíření se řídí trochu jinými kritériemi. Třeba tím, co je
FR>líbivější, nikoli funkčnější.

LM>teď ovšem nechápu jak souvisí GNU a marketing... vaše teorie navíc
LM>předpokládá, že uživatel je nesvéprávný idiot a sbaští každý
LM>marketingový trik (klííííd, vím, že se to děje, ale tohle je linuxová
LM>konference a tihle lidé si linux asi z nějakého důvodu vybrali)

Nemáte čas na to, abyste věděl o všem v Linuxu. Tudíž občas se musíte nechat
poučit tím, co si o tom přečtete, a tak někdy naletíte na marketingový trik.
A to i když jinak jste velice zkušený uživatel. A není zase tak moc lidí,
kteří by dopodrobna zkoumali každý balíček, který nainstalují. O mnohém z
nich víme, jak se ovládají, ale nemusíme znát jeho vnitřnosti.

LM>a to nadšení je namístě. nebo jsou snad nějaké lepší důvody pro
LM>zdokonalování výrobků než hospodářská soutěž?

Ale hospodářská soutěž, jak už jsem napsal, je mimo jiné vedena i
marketingovými prostředky. To, co zvítězí, není určeno jenom tím, jak je to
dobré, ale také tím, jací jsou obchodníci kolem toho se točící. A existují i
takové prostředky, jako je reklama, apod. Mimochodem, dejte vedle sebe dvě
distribuce Linuxu. Jedna z nich bude mít skvělý vnitřek, ale složitou
instalaci. A druhou, která bude mít o malinko horší vnitřek, ale bezvadnou,
user friendly instalaci, že jí zvládne každý blbec. Schválně, co z hlediska
hospodářské soutěže bude za chvíli rozšířenější?

FR>Obecně vítězí dobré věci jenom tehdy, pokud o tom rozhoduje výběrová
komise
FR>složená z lidí, kteří vědí o co jde.

LM>to je přece nesmysl. jak může nějaká komise vědět co je pro mě dobré?
LM>v případě, že jde o standart máte asi pravdu (ikdyž tam komise přímo
LM>standart tvoří), ale do obecné roviny bych tohle tvrzení rozhodně
LM>nestavěl.

Jenomže já jsem mluvil o standardech. Rozhodně neočekávám, že komise mi určí
mailovací program.

František Rybář