Dotaz na ILOVEYOU

Korinek, Jan Jan.Korinek na compaq.com
Úterý Květen 9 12:49:56 CEST 2000

Otazka je spravna. I v uni*ech muzete najit exploit, ktery vam provede
nejaky kod. Pokud si ctete postu jako root, dobre vam tak. Ja bych obecne
doporucoval pod rootem jenom to, co je nezbytne <=> administraci.
Skutecny problem tkvi v rozdilu pojeti. Mate-li moznost, podivejte se, na
kolik souboru mate prava a jaka ve standardni instalaci NT, byt i na NTFS a
na kolik mate prava v unixu. Jde o prava zapisu, pripadne cteni a samozrejme
mazani (zapis do adresare na uni*u).
Paseku, jakou muze podobny kod udelat na unixu je to, ze prijdete o sva data
jako uzivatel, na NT zborite cely system.

Umyslne nerozebiram moznost exploitu zevnitr, tolik casu nemam :-) Ale
vzdycky nakonec plati to, ze kazdy system je tak bezpecny, jaky je jeho
spravce. (Kdyz pominu rychlost oprav u nekterych nejmenovanych komercnich
spolecnosti :-)

Honza