hdparm a Seagate 6.4GB

Petr Soucek petr na ryston.cz
Úterý Květen 9 13:31:06 CEST 2000

"Jirka \"Eagle\" Novák" wrote:

>   Zdravim,
> mam doma klasickou desku Microstar MSI6163Pro s Intel 440BX a harddisk
> Seagate 6.4 GB (oznaceni si ted nevybavuju, kazdopadne UDMA33, 5400 rpm, na
> kabelu je sam).
>
> Kdyz dam 'hdparm -Tt /dev/hda', tak to vypisuje neco kolem 3.3MB/s. Kdyz
> nastavim 'hdparm -d1 ...', tak se to zvedne asi na 9.4. Ale pri
> 'hdparm -d1 -X34 ...' mi to vypise neco ve smyslu "Timeout waiting for DMA".
> Pritom v jadre podpora DMA je, disk by to mel umet... tak nevim.

No a co na motherboardu, tam podpora UDMA33 zapnuta je? Pokud ne, tak
neni divu, ze to spadne, kdyz se disk prepne do UDMA33.

Jake pouzivate jadro? Pokud 2.2.x, doporucuji Hedrickuv patch, a
nastavit autotune PIIX chipsetu. Nebo jadro 2.3.99.

Pro jistotu:
ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/people/hedrick/

Petr Soucek