Uživatelská přítulnost Linuxu

Petr Tesarik tesarik na lupa.cz
Úterý Květen 9 14:06:28 CEST 2000

Dne Sat, May 06, 2000 at 07:38:36PM +0200, Pavel Janík ml. napsal(a):
> o LyXu nebudu mluvit, ale já mám také slečnu a když se mne zeptala, jestli si
> na mém počítači může napsat nějakou práci do školy, tak jsem jí řekl, že si
> kvůli ní ten LaTeX klidně nainstaluji :-) Je to tedy především o výběru
> (předpokládám, že o výběru vhodného nástroje, slečny jsou dané :-). Moje
> slečna si píše diplomku v LaTeXu, obrázky kreslí v MetaPostu a když potřebuji
> nakreslit obrázek já, klidně pomůže :-)

Hm, to je ovšem Tvoje slečna nadprůměrně počítačově vzdělaná. Ta moje
se domluví spíš se starým Římanem než s povelovou řádkou. :)

> A není všechno to, co jsi napsal, pouze o tom, že neexistuje pro Linux vhodný
> prohlížeč? Milane, není teď vhodná doba na zveřejnění Tvých plánů?

Není to _všechno_ o tom, že neexistuje vhodný prohlížeč, ale absence
prohlížeče pálí hodně. Co máš vlastně v plánu, Milane? (A který Milan?)

>    > nedodělky, Mutt v xtermu je výborný pro mě, ale už ne tolik pro člověka,
>    > který nedokáže pochopit, proč když klikne myší na zprávu, tak se nic
>    > neděje, atd.
>
> To je těžké. A klikne ten člověk levým, pravým či prostředním
> tlačítkem?  Předpokládám, že levým. Ale co kdyby chtěl, aby se ten
> mail otevřel pravým tlačítkem? A co kdyby chtěl, aby se ten mail po
> kliknutím levým tlačítkem vytiskl? Petře, počítačové programy mají
> zatím omezenou inteligenci a pokud si uživatel nepřečte manuál, tak

...tak by se to mělo chovat tak, jak to očekává většina
uživatelů. Říká se tomu, že ovládání programu je intuitivní. To
neznamená, že by snad bylo logické. Je INTUITIVNÍ. Co lidem radí
intuice se nedá vymyslet, to se musí empiricky zjistit a Microsoft je
v tomhle ohledu přece jen o notný kus dál.

s pozdravem,
--
Petr Tesarik
Tel: +420 602 575294            http://www.lupa.cz/