Uživatelská přítulnost Linuxu

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Úterý Květen 9 12:18:32 CEST 2000

> obyčejný
> je,
> aby
> různých

> Ale také má Windows Ovládací panely, které jsem měl na mysli při psaní
> dopisu. A nejsou zase tak špatně vyřešeny. Máte specifický hardware,

Ale spoustu nastaveni proste neumoznuji, takze registrum se uzivatel
(vetsinou) nevyhne.

> nebo
> modul. Přidáte prostě plugin a je součástí ovládacích panelů. Tohle
> Linuxu
> chybí. A opravdu chybí.

Zkuste se podivat na gnome-control-center. Umi sice jenom nastavovani
desktopu, ale v dokumentaci se pise, ze funguje jako system appletu,
takze staci si uz jenom napsat ten vlastni.

Ovladaci panely mi ale neumozni (narozdil od textovych souboru) spoustu
veci -- napr. nyni se blizi expirace meho uctu u VOL a proto zousim
dalsi (zejm. free) alternativy ISP. Proto jsem si napsal skript, ktery
podle aktualniho providera systemu podstrci konfiguracni soubory (DNS,
sendmail.cf, proxy) jednoduchou zmenou symlinku. Jak tohle udelam v
Ovladacich panelech?

> Jo, regedit nic moc. Já osobně do něj moc často nelezu. Ale
> zase má to
> jeden
> klad. Konfigurace VSECH programu je jednotna, jsou to prostě hodnoty
> seřazené do stromové struktury. I když implementace Microsoftu je něco
> příšerného.

Dodal bych _prehledne_ stromove struktury. Zkuste se podivat do /etc :)

--
                                   David Kužela