Jak zakazat parametr v LILO

MUDr. Radek Matlach rafous na email.cz
Středa Květen 10 11:34:34 CEST 2000

DD,

> Tak jsem se v novem LinuxJournalu docetl, ze je mozne dat v promptu
Dotaz - kde je LinuxJournal??

> LILO: dat kernelu parametr init=/bin/sh a on po nabootovani spusti misto
> /sbin/init prave ten shell. To se mi dost malo libi - pokud je k nejakemu
> compu fyzicky pristup, tak se timto postupem daji delat celkem zajimave
> veci bez toho, aby to bylo na prvni pohled patrne (holt byl nejakej
> vypadek, to je toho...).
> Takze je otazka, jak tomu zabranit? Existuje nejaky std. postup, nebo
> musim modifikovat kernel, nebo radsi LILO?
Takze standardni postup neznam.
Napada me asi toto:
Jestli neni na te masine jiny OS (nebo neni nutnost jej spoustet), udelat
 si nekolik /etc/lilo.conf.neco (nebo uplne jine)
v /etc/lilo.conf nechat timeout=0 (a nezadat prompt) a po startu masiny
 se rovnou spusti loadlin. (tusim ze tak nejak jsem to delal - presny postup
 viz man)
Dale (pro pohodli) jsem si u roota udelal aliasy typu: lilo='lilo -C /etc/lilo.new',
 kde je normalne moznost vybrat si nektere z prelozenych jader (jak nazev
 lilo.new napovida - tento alias je pro odzkouseni nove zkompilovaneho jadra.
 Doporucuji vzdy dat jeden oddil v lilo.new i pro stare jadro - kdyby nove
 nefungovalo).

Omlouvam se, jestli je to moc zmateny. Kdyztak napiste a rozepisu se obsirne
 mimo konfeerenci.

RM