DNS a dve sitovky

Petr Svoboda Svoboda na elsaco.cz
Čtvrtek Květen 11 10:43:43 CEST 2000

Ahoj vespolek,
  mam ideovy problem s DNS.
  Mam stroj s dvema rozhranimi eth0 a eth1. Jak nadefinovat
  jmeno stroje? Dat jednomu kanonickemu jmenu dve IP adresy?
  Jde to, ale je to ciste?

  Taky pouzivam IP accounting a potrebuju aby kdyz nekdo pristupuje
  k tomu stroji aby se ptal toho rozhrani ktere mu je bliz.
  Jinak mi rozhodi pocitadla bajtu, protoze se pta toho vzdaleneho
  rozhrani aniz by jim fyzicky prochazeli bajty.

  Zatim jsem to vyresil tak ze jsem spustil dvakrat bind,
  jeden posloucha na jednom rozhrani a druhy na druhem. A oba
  poskytuji patricne rozdilne informace.

  Ma to ale jeden hacek, v syslogu se mi objevuje:
  named[xxx] unix control "/var/run/ndc" connect failed: Permission denied
  named[xxx] ctl_server: bind: Permission denied

  Zrejme ty dva procesy chteji sdilet stejne fajly a
  nevim jak je rozdelit.

     Doufam ze se strhne poucna diskuze :-)
          Petr Svoboda