gettext a www

Michael Mraka Michael.Mraka na GTSgroup.cz
Čtvrtek Květen 11 17:50:20 CEST 2000

Ondrej Sury wrote:
% > % mam cgi script v cecku, ktery jsem lokalizoval.  Katalog se mi
% > % nainstaluje do /usr/share/locale/cs/..., ale nepouzije se ani
% > % v pripade, ze nastavim locale primo pres setlocale(LC_MESSAGES, "cs");
% > % Nevite nekdo, co s tim?
% >
% > Volate v tom skriptu nekde  bindtextdomain() a textdomain()D?
% > (aby se spravne asocioval katalog a cesta k nemu...)?
%
% Jojo, nechtelo se mi to psat, protoze jsem predpokladal, ze uhodnete
% ze kdyz jsem cely program gettextizoval uplne od zacatku, tak jsem
% na to nezapomel ;-)))

No dobre, asi se to dalo cekat :-), takze vas nebudu dal napinat.

Problem je jeste jeden -- glibc (ani 2.1 bohuzel) nezjistuje nastaveni
LC_MESSAGES (ktere potrebuje k tomu abu poskladal cestu ke katalogu) pomoci
setlocale(LC_MESSAGES,"") jak by to bylo _spravne_, ale z prostredi :(.
Jinymi slovy prime nastaveni pomoci setlocale(LC_MESSAGES, "cs") nepomuze,
je potreba si nastavit prostredi (klidne zevnitr programu pomoci setenv()).
Nevim jestli je to chyba, ale podle zdrojaku glibc to spis vypada jako
"vlastnost" -- je to tam nejak skvele zamotane pomoci ruznych #ifdef.

Tohle jsem zjistil pote co jsem 3 dny debugoval mod_php, protoze vykazoval
presne stejnou chybu jako popisujete... :( (tak si toho nalezite vazte :-).

--mm                                                            Michael Mráka