Linux, Windows, grafika (Re: Performance tips pro linux)

Mila Kuchta mila.kuchta na atlas.cz
Čtvrtek Květen 11 16:21:04 CEST 2000


martinmv na hornet.cz (Martin Mevald) wrote:
>On 23 Apr 2000, Pavel Janik ml. wrote:
>
>>    From: "Jirka" <cechjir na hotmail.com>
>>    Date: Sun, 23 Apr 2000 16:44:57 +0200
>> 
>> Zdravím,
>> 
>>    > Protoze kdyz srovnam rychlost otevirani aplikace v X a win. (mirc a
>>    > Xchat) tak to wokna vyhrajou.

U programu tohoto typu to IMHO nebude velky rozdil. Rozhodne bych podle nej
nevolil system.

>> nechci rozpoutat flamewar, ale pokud jsou programátooi Windows taková prasata,
>> 3/4e zabudují grafický subsystém poímo do kernelu, tak se nikdy nemu3/4e stát, 3/4e
>> by byl Linux rychlejší

No, ono je to trochu sporne zda zabudovat GUI do jadra, ci ne. Mne osobne se
celkem libi reseni Andrewa Valenci[a, e] (VSTA). V prostredi komercnich systemu
to nemusi byt spatna volba. Problemy nastavaji s upgradem takovych systemu a
rychlejsim zastaravani nekterych casti. To ale v pripade Windows neni takovy
problem. Rok se s rokem sejde a vsichni si kompletne preinstaluji svoje systemy
a uz se jen divi, jak to maji zase o neco barevnejsi multimediatejsi a jak jim
slousta jejich oblibenych programu prestala fungovat. No, ale co, hlavne ze je
to pekne:-))

>
>Doom na Linuxu (SVGAlib) bude rychlejší ne3/4 na Windows :-)

Tomu uverim, az to uvidim.

>Rozdíl je v architektuoe X a Windows.

Myslim, ze rozdil je tak veliky, ze to ani nelze srovnavat. Je to totiz uplne
odlisna filozofie.

>Mo3/4né oešení: X pobi3/4í nad framebufferem a aplikace bude pro poehrávání
>videa pou3/4ívat poímo framebuffer. 

To uz to ale nebude nas bezpecny linux, ze :-(. Ale kdo by hral dooma na
serveru, ze?

S pozdravem

Mila Kuchta


Další informace o konferenci Linux