Databaze a 2GB hranice?

Tomas Kouba kouba na hw.cz
Čtvrtek Květen 11 20:45:28 CEST 2000

> [...]
> : Colider)
>
> 2 GB denne nie je vela. Robime system pre riadenie
> technologickych procesov a podobne mnozstvo udajov
> sa nam uz vyskytlo. Rozmenene na drobne je to
> nieco cez 20 kB/sec, cize radovo stovky nameranych
> hodnot za sekundu (ku kazdej hodnote je este cas,
> statusbity, nejaka rezia a.p.).
>
> Databaza je Raima (C kniznica bez nejakych velkych
> features) - "velke" databazy su na tento ucel prilis
> pomale. Je to uz trochu na hrane, ale stale v moznostiach
> PC architektury a lepsich diskov, pripadne nejakeho RAID-u.

Tohle stiha i Windows NT server. Jen reseni je trochu dal (podle meho
nazoru a odmyslim-li si platformu). Data se zapisuji do denniho
adresare (pri kazdem restartu ho take zalozi). V nem jsou nejake
proprietarni soubory. Pak nad tim bezi databazove "jadro" ktere umi
pouze cist, ale je SQL (umi podmnozinu, ale v te je kompatibilni s MS
SQL). Ted je dokonce zmena a jako databazove jadro se pouziva MS SQL
doplnene o jakesi ovladace pro cteni tech souboru. Velka vyhoda je, ze
takhle data nactu bez problemu do cehokoliv (Excel). Ma to jeste dalsi
vylomeninky jako to ze mista, kde se data hledaji jsou 4 (2 mysleny
pro starsi data treba na CD, 1 kam se ukladaji a 1 kam se presouvaji
po zaplneni prvniho). Kdyby to nebylo na NT, bylo by to super.

> Pokial ide o prehladavanie, nejde o nejake velmi komplexne
> queries, ale skor "ukaz mi priebeh hodnot datapointu foo vcera
> od 21:00 do 22:00".

Maximalne jeste ukaz zmeny ktere nastaly vcera mezi 21:00 a 22:00,
vypocti prumer, soucet hodnot

Mejte se