LILO a hranice 8.4GB

Michal Kaspar xkasm08 na sorry.vse.cz
Pátek Květen 12 14:48:23 CEST 2000

On 12 May 2000 strelec na autocont.cz wrote:

> jenze jak nainstalovat nove LILO, kdyz mam na disku jen winNT a redhat
> nemohu nainstalovat kvuli tomu ze obsahuje stare lilo.
> Snad nejakym zpusobem pres disketu nak ktere bude jadro a lilo? vskutku zase
> tak zdatny nejsem. A jestlize to udelam timto zpusobem co na to reknou
> vindows?
>
> Nekde jsem cetl ze se da pouzit umisteni lila na novou partition (treba hdb)
> a nastavit ji jako butovaci, tim se zachova mbr record a win by nemely
> protestovat.

Dobry den
myslim, ze instalacni program umoznuje vytvorit bootovaci disketu. S tou
po instalaci nabootojete a nastavite lilo podle vyse uvedenych rad.
Bohuzel si nejsem jist, zda lze RedHat nainstalovat bez lila, ale myslim,
ze by to melo jit (pri instalaci bud zkuste cast venovanou lilu preskocit
nebo ho muzete dat na zacatek Vasi partition s linuxem (hda?)).
Co myslite tou novou partition? /dev/hdb je primary slave ide zarizeni.
Jednotlive partition se od sebe lisi cislem (tj. hda1, hda2) pismenem se
lisi jednotlive disky (viz. dokumentace).
S lilem a Windows (ani NT) nemam problemy (lilo v mbr) takze protestovat
by rozhodne nemely (v nejhorsim boot do dosu z diskety a fdisk /mbr).

--
Michal Kaspar

VSE Praha