Chybejici Alt v Emcsu/XEmacsu

Milan Zamazal pdm na seznam.cz
Sobota Květen 13 09:40:01 CEST 2000

    PC> Pokud mate "windowsoidni" klavesnini a i jako takovou
    PC> nadefinovanou v Xech, tak misto toho chodi tak "Start"
    PC> klavesa. Myslim, ze mi pak chodila klavesa "pravy cudl" jako
    PC> Alt-X

Lze to také přemapovat pomocí XKB nebo xmodmap.  Já mám například Alt
namapovaný na Meta, poznámkový blok (?) na Hyper a pravé okno na Super;
to je pak teprve v Emacsu ten pravý klávesový požitek. :-)  Jak to
přemapovat, záměrně neuvádím, protože tomu nerozumím a provádím to
metodou pokus-omyl.

Bohužel vůbec nevím, jak pomocí XKB (s xmodmapem mi to myslím fungovalo)
přemapovat levé okno na Alt.  Nějak už se v konfiguraci nedostává
modifikátorů a když jsem se v XFree 4.0 pokoušel použít Mod2, který je
normálně použit pro NumLock (který nepoužívám), tak mi to nefungovalo.
Pokud má někdo fungující XKB konfiguraci mapující všechny ty nesmyslné
klávesy na něco rozumného (tj. na Meta, Alt, Hyper a Super), může prosím
popsat, jak jí dosáhnout?

Milan Zamazal

--
"Having GNU Emacs is like having a dragon's cave of treasures."
                                                Robert J. Chassell