Problem pri bootovani

Sobota Květen 13 17:23:04 CEST 2000

On Tue, 11 Apr 2000, Petr Lohnicky wrote:

> Pri bootovani mi pocitac v momente, kdy normalne probiha fcsk na root
> filesystem zahlasi [FAILED] a odkaze me do shellu. Problem je v tom, ze
> pri tom fcsk je root namountovany. Kdyz jej v tom shellu odmountuji a
> provedu fcsk, pak se odhlasim, tak se pocitac restartuje a chyba se

Pochybuji, ze odmountujete root fs. Pokud je vsak root fs namountovany
read-only, muzete na nej spustit fsck, pak korektne shodit masinu a melo
by vse byt OK.

mount -o remount,ro /
e2fsck /dev/hda3
exec umount /
<CTRL>+<ALT>+<DEL>

> projevi znovu. Zatim to resim tak, ze bootuji z diskety (na vyzvu boot:
> napisu linux), z diskety se natahne jenom jadro (to si nejsem jisty,
> proste ty tecky..... :-) a pak vse jede z HDD naprosto bez problemu.

Tak to je divny. Velmi. V obou pripadech by se mely spustit ty same
startovaci skripty. Leda ze by bylo neco shnileho v /etc/lilo.conf (jako
tu uz nekdo zminil).

Pokud nenapisete presneji, co to hlasi a jaka je konfigurace vaseho
pocitace (rozmisteni partition, obsah /etc.lilo.conf, ...), asi vic
neporadime.

--
                        Milan Kerslager