Apache - prava pristupu do uzivatelskych adresaru - temer vyreseno

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Středa Květen 17 09:55:13 CEST 2000

Ahoj,

diky za odpovedi. Problem jsem uz vyresil, byt castecne. Reseni je dost
kuriozni.
Problem byl v tom, ze prava jednotlivym adresarum jsem prideloval pomoci MC
(v menu je volba Chmod, kde jdou prava nastavit zakrizkovanim patricnych
voleb). Vsechno bylo nastaveno v poradku a tak me nenapadlo, ze tady by
mohla byt chyba. Byla, diky vasim odpovedim (abych byl schopen upresnit
dotaz), jsem pouzil ls-l, abych se na to podival a ejhle, adresar
/home/zdenek nemel pravo execute pro other. Kouknu se na to pres MC, a on mi
nestydate tvrdi, ze je zapnuto. Tak jsem pouzil primo prikaz chmod -
nastavil to a razem to jede.
Divne...

Takze jsem se dostal do stadia, kdy lynx spolehlive funguje a to i po siti
(hraju si s tim na dvou pocitacich spojenych ethernetem). Postoupil jsem
tedy dal, zkusil jsem totez z KDE pomoci KFM. Tady jsem narazil na jiny
problem.

Stroj ma IP adresu 192.168.0.1
v httpd.conf je zadano ServerName www.frog.cz

Nasledujici prikazy zkousim lokalne:

lynx http://www.frog.cz               - OK
lynx http://www.frog.cz/~zdenek - OK

v KFM :
http://www.frog.cz hlasi, neznamy hostitel. Pokud pouziju
http://192.168.0.1, pak je to OK. Pokus o zobrazeni
http://www.frog.cz/~zdenek, nebo http://192.168.0.1/~zdenek vsak vzdy konci
na hlasce o nepovolenem pristupu

Predpokladam, ze problem bude v nastaveni jmena pocitace, i kdyz /etc/hosts
je v poradku (obsahuje radek "192.168.0.1 www.frog.cz" - koneckoncu lynx bez
problemu jede). Problem bude asi nekde v X Window. Nejspis s tim nejak
souvisi to, ze pri startu X Window mi na monitoru nachvilku problikne hlaska
"Jmeno pocitace se nepodarilo nalezt".

 Maji X Window nejake vlastni nastaveni jmena pocitace?

 Ta hlaska, co se objevuje pri startu X, se objevuje od doby, kdy jsem po
instalaci Linuxu zmenil jmeno localhost.localdomain (bylo nastaveno
instalacnim programem) na jine. Zmenil jsem ho v /etc/HOSTNAME a v
/etc/sysconfig/network. V obojim je ted "snek.frog.cz"

Diky Zdenek Bohm