StarOffice (?SUN strcil hlavu do pisku?)

Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Středa Květen 17 12:49:49 CEST 2000

Dobrý den,

RTF formátem jsem se více zabýval, a RTF umí jak tabulky, tak i obrázky.
Později několik firem spolupracovalo na rozšíření formátu RTF, aby byl tento
formát použitelnější (mimo jiné i Microsoft a Apple) a výsledkem byla
specifikace na webu, kde se dají mimo jiné stáhnout i zdrojové kódu v jazyce
C ukázkového RTF readeru. Microsoft později použil tento standard jako
základ pro ukládání textů ve Wordu 6, a ještě později ho vyměnil za svůj
formát doc, který dává často mnohem kratší soubory (někdy až dvacetkrát i
více, při častém používání obrázků). Toto zkrácení je logický důsledek
přechodu od textového formátu (rtf) k binárnímu (doc).

Jinak dle mého soudu není možné udělat jakýkoli softwatre, který by dokonale
zpracovával soubory doc, nebo rtf z Wordu, protože by musel mimo jiné mít i
interpretr maker ve Visual Basicu. Také možnost zpracovávat vložené soubory
tabulkového kalkulátoru Excel, či třeba různých vložených grafů, editoru
rovnic a dalších příslušenství, které Word zpracovává externími aplikacemi
ve Windows pomocí OLE spojení. Osobně vidím jako použitelnější prosazování
rozumnějšího formátu. Osobně si myslím, že takový formát by měl používat
Unicode, a nechat tak spoustu tahanic za sebou. Jako standard se mi líbí XML
uložené v UTF-8.

Miloslav Ponkrác