Problem se Sambou (systemem pristupovych prav) - problem vyresen

Bednář Petr Ing. pbednar na vop025.cz
Čtvrtek Květen 18 08:33:15 CEST 2000

Dekuji za pomoc pri reseni tohoto problemu. Stejne jako nekteri z diskuse
jsem si myslel, ze jeto otazka nastaveni systemu. Jake je moje prekvapeni,
kdyz zjistuji, ze vsudypritomne pristupove prava systemu byly Sambou
kompletne ignorovany a pokud se podivate na nastavena pristupova prava pro
skupimu u prave vytvoreneho souboru prosleho pres sambu neni vam jasne jak
to muze pracovat.

       =:-°|            (jsem z toho jelen, kteremu jde pena od huby)

Co se tyce nastaveni sdileneho adresare uzivateli root neni to potreba. Mi
to alespon pracovalo i bez toho.

jeste jednou dik

                            Petr

uzivatelu a spolecne potrebuje pouzivat data v tomto adresari. Problem je v
tom, ze pokud nekdo vytvori soubor ve spolecnem adresari, nikdo dalsi ve
stejne skupine neni schopen jej zmenit, nebo smazat. Procetl jsem uz spoustu
materialu, ale nevim kde hledat. Je to zalezitost Samby? Je to nastavenim
systemu? Vse mi jede bezvadne a rychle, ale na tohle jsem kratky. Server
pracuje na RedHat 6.1 . Citim, ze to reseni musi byt jednoduche, ale resit
to napr. casove spoustenym prikazem "chmod" je prinejmensim trochu
strestene.

> Společný přístup více uživatelů lze vyřešit tak, že vytvoříte unixovou
skupinu, do které přidáte všechny uživatele , teří mají mít do daného
adresáře přístup. Poté přidáte pro konkrétní share, parametr force group =
+<nazev skupiny>. Ještě e vhodné nastavit parametry "create mask" a
"directory mask" na 0770, aby vytvořené soubory byly přístupné všem
uživatelům patřícím do skupiny.
> Konkrétně něco takového:
>
> [CAD]
>           comment = Sdilena data pro CAD Pro Engineer
>           path = /shares/cad
>           force group = +konstrukce
>           writeable = Yes
>           create mask = 0770
>           directory mask = 0770

Ještě pro doplnění:
pro adresář na který ukazuje share je potřeba změnit uživatele na root a
skupinu na <nazev skupiny>