Problem se Sambou (systemem pristupovych prav) - problem vyresen

Zdenek Drlik zdenek.drlik na kleibl.cz
Čtvrtek Květen 18 08:57:18 CEST 2000

Bednář Petr Ing. wrote:

> Dekuji za pomoc pri reseni tohoto problemu. Stejne jako nekteri z diskuse
> jsem si myslel, ze jeto otazka nastaveni systemu. Jake je moje prekvapeni,
> kdyz zjistuji, ze vsudypritomne pristupove prava systemu byly Sambou
> kompletne ignorovany a pokud se podivate na nastavena pristupova prava pro
> skupimu u prave vytvoreneho souboru prosleho pres sambu neni vam jasne jak
> to muze pracovat.

Nemyslím, že by přístupová práva Samba ignorovala... Démon Samby pouští pro
každého přihlášeného uživatele samostatný proces pod accountem příslušného
uživatele, takže pokud tomuto uživateli přístup do adresáře na úrovni systému
nepovolíte, tak se tam nedostane. A stejně tak by to mělo pracovat i se
skupinou, tzn. samba by měla při vytváření souboru pokud nedám parametr force
group přiřadit souboru primární skupinu konkrétního uživatele.

--
Zdeněk Drlík, diplomovaný technik
Klein & Blažek spol. s r.o.