Instalace RH6.1CZ na 386DX40

Roman Kolbábek rkolbabek na volny.cz
Pátek Květen 19 06:40:02 CEST 2000

> Trosicku jsem se seznamil s Linuxem RedHat 6.1CZ. Ted bych chtel
zprovoznit
> router/firewall. Jedna se o stroj mezi bezdratovym internetem 64kbps
> (vyhledove 256kbps) a nasi siti TP 10/100. Vzhledem k rychlosti
internetove
> linky jsem usoudil, ze by mohl stacit stary 386DX40 s 8MB RAM a 850MB HDD.
> Je takova "sunka" schopna udelat to co po ni chci ?

Zdravim,

od doby polozeni puvodni otazky uz ubehla nejaka doba a treba ma zkusenost
bude nejakeho zacatecnika (jako jsem ja) zajimat.

Firewall nakonec zprovoznuji na zminenem PC bez toho HDD s dvema kartami
3C509b (puvodne byla jedna z nich ne2000). Pouzivam "distribuci" LRP 2.9.4
(www.linuxrouter.org).

Firewall mam pokusne umisten mezi testovacim NT4.0 serverem (Pentium
120/64MB/RTL8029 - dela "internet") a WIN98 klientem (PII-450/128MB/3C905b).

Pokud nejsou aktivni zadna filtrovaci pravidla, pak firewall zvlada prenos
souboru 13MB pomoci FTP rychlosti blizke 4Mbps. Pokud je aktivnich radove 10
pravidel filtrovani, pak propustnost klesne mirne pod 2Mbps.

--
Kolbis