mierne OT: Pokracovanie Destination port unrecheable

Peter Ronai linux na highlander.my-scotland.sk
Neděle Květen 21 16:06:37 CEST 2000

         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Je to mozna hovadina, ale proveroval jste kabelaz?

no uz to robi aj na inom pocitaci
zvlastny chalanisko

po zrelej uvahe som tam skusil nainstalovat po jednom to co tu mam v
supliku

redhat 6.1 - mrzne uz pri instalacii (5x instalacia 5x zmrzol)
suse 6.4 - nainstalovane, chodi, straaaasne pomale ale chodi aj po dvoch
dnoch
redhat 6.2 z ineho zdroja - to iste co ten prvy tj nainstaluje sa a po
nejakej dobe zdochne sietova vrstva

je evidentne ze hardver sietoviek je dobry a odpoveda, neodpoveda samotny
system, je sietovo mrtvy aj co sa tyka lokalnych spojeni
netstat napriek tomu ukazuje local listenery

OT:

na inom hardveri mi to slo
som sa nad tym zamyslel a zistil som ze sa mi redhat vobec nejak tazko
instaluje na 486ky (aj ked maju 64 MB RAM) ak to vobec ide
system je spolahlivy ked uz je nainstaleny ale niekedy sa mi to nainstalit
jednoducho neda

ad redhat

zamyslal som sa nad tym uz aj predtym - ono je to pohodlne a pouziva to
skoro kazdy takze "support" to ma, stabilne to je ale je tam kopec
balikov ktore nikdy nevyuzijem, kopec ktore bezne pouzivam mi chyba a nie
je ani v powertools, mnohe veci su (see release notes) riesene naschval
mimo standardov unix file system standards pripadne mierne mimo posixu

ad ine distro
- suse pomaleeeeee a skriptov je tam jak keby to bola prirucka uzivatela
pre pisanie v bashi - ked chce clovek nieco nakonfigurovat tak bud v yaste
alebo musi poznat kde sa tie konfiguraky nachadzaju pretoze ak pouzije tie
co su standardne, moze sa mu obcas stat ze po reboote nabehne inac
network, httpd, inac sa mu loadnu moduly ako zapisal do conf.modules a
podobne mile prekvapenia

- slack kedysi kuuuuuul jak swina ale v poslednej dobe mierne zaostava
vyvoj, trosku pochaosenejsie spravovanie balikof (kde su tie casy a-z) a
nie je na rpm co, mam taky pocit, je v poslednej dobe defacto standard

- debian nainstalis hocikam a hocikedy ale to jadro 2.0 je nieco ako
najnovsi model z minuleho storocia (dobre skompilujem svoje jadro....) a
tie baliky su v podobnom duchu (uch) kde casto niektore z nich su aj s
publikovanymi dierami

- mandrake je to "vylepseny" redhat a tomu zodpoveda aj moj pristup -
prekopat to je asi o tolko tazsie o kolko viac "vylepseni" voci redhatu ma

- trustix sa vraj snazi o nieco ako openbsd ale v linuxe nemam to
otestovane v reale takze sa mi tazko posudzuje aj ked podla toho mala co
som cital sa mi JAVI ako potencialny kandidat na zaklad dobreho systemu
ale zatial neviem nic ine ako som precital a videl za zopar dni behu
systemu na masine ktora nic nema za ulohu

- ine maju bud iny packaging sytem (stampede) alebo prilis malu podporu zo
strany vyvoja takze final je slabsi a vsadit na to z dlhodobeho hladiska
nie je vyhra sice sa casto opllatia nainstalovat ale obvykle sa ich
malokto chyti na dlahsiu dobu (poznam ludi beziacich na redhate cele roky,
na debiane a slackewari detto)

celkovo pokial sa jedna o stroje ktore sluzia priamo mne (moj pocitac
doma, moj pocitac v praci) je to ine a nevaham si nahodit nan rh62 a
postupne to co pride, za dva-tri mesiace tam aj tak pojde nova instalacia
toto si ale nemozem dovolit pokial to robim niekomu inemu kto v tom nie je
doma (heh ani ja nie som?)  a uz vobec nie pokial je to zakaznikovi
hej kickstart, preriedene balicky na instalacnom cd a pod su riesenim pre
asi 2/3 tychto veci ale nie je to material z ktorym by sa dalo pohodlne
robit

pisem toto preto lebo mi asi prave dosla trpezlivost a tiez preto ze by
som rad vedel ako to robite vy co ste sa docitali az sem a este stale ste
to nezmazali ;) nepotykate sa s podobnymi problemami ako ja?

dzony

PS posudte sami ci odpovede maju ist do mailing listu alebo na sukr
adresu, dik moc