Filtrovaci politika

Petr Soucek petr na ryston.cz
Neděle Květen 21 18:49:46 CEST 2000

Mila Kuchta wrote:

> TCP bych nepovoloval, pokud nechcete provozovat zonove prenosy. UDP povolit
> samozrejme musite.

TCP neni jenom na zonove prenosy, vsechny dotazy na DNS mohou byt i tcp
protokolem, obcas je to nutne pro velke odpovedi.

Pokud je to napsano takhle, tak ano.

Pokud se nepletu, tak normalni dotaz klienta na dns server je z portu
>1023 na port 53 protokolem UDP nebo TCP.
Dotaz z dns serveru na dns server je u bindu 8.?? stejny, tedy z
vysokych cisel portu, u starsich verzi bindu nebo je-li to nastaveno v
konfiguraci, je zdrojovy port dotazu 53.

Zonovy prenos (AXFR) se provadi vyhradne pomoci TCP.

Pokud laborujete s firewally, tak doporucuji jednak tcpdump na sledovani
provozu, jednak vsechny zahazovane pakety logovat (tusim -L) - to
okamzite uvidite, kvuli cemu asi neco prestalo fungovat.

Petr Soucek