Testovani a restartovani demona

Martin Macok martin.macok na underground.cz
Pondělí Květen 22 09:32:58 CEST 2000

On Mon, May 22, 2000 at 07:23:39AM +0200, Ladislav Šolc wrote:
> spoustim jednoho demona v nekolika instancich s ruznou konfiguraci.
> Tento demon vsak vytvori jen jeden soubor  demon.pid.

Pokud to je vice instanci, tak kazda ma svuj soubor demon.$PID ... ?

> Rad bych vedel, jaky je nejlepsi mechanismus pro spusteni , kontrolu
> a pripadny restart demona.

To zalezi, co znamena 'nejlepsi' ;-) Me pomerne vyhovuji Red Hati s
/etc/rc.d/init.d/functions ... ale verim, ze existuji i jina dobra reseni.

> Predstavoval bych si to nejak tak, ze pri spusteni jednotlivych
> rc.scriptu vytvorim nejaky docasny soubor s cislem procesu, ktery bude
> zaviset na tom zda demon bezi nebo ne.

To neni moc srozumitelne ... Proste pri spusteni toho daemona vytvorite
/var/run/daemon.$PID, az ho budete chtit skoncit, tak si otestujete, zda
daemon bezi s tim $PID a pak ho zabijete. Kdyz ho budete chtit pouze
otestovat, zda porad bezi, tak se podivate, zda bezi instance daemona s
timto $PID ...

> Pokud nebezi , tak ho odstrelim a restartuji.

Pokud nebezi, tak ho neni treba odstrelovat. Staci smazat stary
daemon.$PID a spustit jeho rc.skritpt ...

> Muzete mi poradit ?

Doporucuji k precteni (na Red Hatu) /etc/rc.d/init.d/functions a popr.
ukazkove skripty v /etc/rc.d/init.d/* ... Myslim, ze tam najdete to, co
potrebujete. Pokud nemate Red Hata, muzu vam functions poslat, urcite to
bude fungovat i na jinem linuxu/unixu (je to normalni /bin/sh skript).

bye

--
< Martin Mačok        martin.macok na underground.cz           <iso-8859-2>
  \\  http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/  //