Problem s podsietou

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Pondělí Květen 22 10:43:15 CEST 2000

> V tom pripade mam 2 otazky:
> 1. Ako dosiahnut, aby routovanie bezalo aj bez demona routed?
> 2. Na zadanie masky siete nestaci "ifconfig eth1 194.160.245.1 netmask
> 255.255.255.192" ?
> jh
> Kernel mam 2.2.14-5.0.

Myslim ze kernel by mal byt dobry. Ja ho ale nepouzivam takze v tomto Vam
nepoviem. Ale mal by to byt jeden z tych dobrych myslim.
Predpokladam ze je original dodany a nie skompilovany, lebo v tom pripade
treba do neho zakompilovat podporu pre routing.

Odpoviem Vam nastavenim pre rh6.1 nakolko mate kernel, ktory maju tie
vyssie redhaty.
1. v /etc/sysconfig/network polozka FORWARD_IPV4=true
- po nabutovani staci overit ci sa nachadza cislo 1 v
/proc/sys/net/ipv4/ip_forward

Na routovanie klasicka staticka routovacia tabulka v linuxe. Na pocitacoch
uz len nastavite ako gateway prislusne ip-cko interfejsu.

2. teoreticky by malo stacit zadat ip-cko a masku. A system by sam mal
vediet podla masky urcit siet. Ale on v /etc/sysconfig/network-script
tak ci tak to pyta zadat.

S pozdravom

{   Jan 'EIS' Satko        Slovenska Polnohospodarska Univerzita      }
 }   administrator       Centrum Vypoctovej Techniky a Informatiky   {
{     JS3417-RIPE        Tr. A. Hlinku 2, 949 01, Nitra, Slovensko    }