Q> prunik do systemu (LILO): ochrana

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Květen 22 14:10:16 CEST 2000

On 22/05/2000, Michal Bozon wrote:

> Linux Journal (papirovy), nevim bohuzel ktere cislo, ale to s Python
> Supplementem (snad ho nekdo mate - bylo zasilano zdarma na pozadani),
> dava v sekci Technical Support navod jak se dostat do systemu (pri
> bootovani linuxu):
> nebudu ho tady presne popisovat, ale princip je takovy, ze do LILO promptu
> se napise aby najel hned bash, potom se edituje /etc/passwd. Tak se da
> potom zmenit heslo kohokoliv, i roota.
>
> Je proti pomu nejaka ochrana?

Projdete si archiv, probira se to tady snad trikrat do mesice. Jinak
man lilo.conf, volby restricted a password. A navrhuji nadale v debate
nepokracovat, threadu na tema "ale co kdyz (nabootuje z diskety|odnese
si disk|prasti mi do pocitace krumpacem|...) je v archivu dost.

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi