Problem s podsietou - vyriesene

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Úterý Květen 23 10:56:40 CEST 2000

> Vy ste asi zaujaty voci vsetkym demonom. S unixami uz robim tiez nejaky ten
> rok a o demonoch viem svoje. Ale ked poviem A, treba povedat aj B. Cize ked
> tvrdim, ze mi routed netreba, musim povedat aj to, ze na vsetkych ostatnych
> routeroch v danej sieti musim nastavit routovacie tabulky (rucne). A tych
> serverov nie je malo a nema ich jeden spravca.
> Je velmi jednoduche cloveka pomylit neuplnou informaciou a potom mu otlct o
> hlavu, ako malo toho vie.
> Nakoniec, pokial ide o demonov, skuste nepouzit ziadny zo systemovych
> demonov a vyrieste to vsetko inac.

Zalezi ako to mate zorganizovane. Ked je pre Vas vyhodne na kazdu budovu
hodit nejaky router a potom to zavesit nejakemu cloveku na krk, je to Vasa
vec. Vacsina ludi si pracu zjednodusuje a pocet routrov zmensuje, resp.
zvacsuje rozsah siet. Potom sa nemusi trapit s nejakym zastaralym ripom,
ktory aj od verzie 2 vie robit aj podsiete, ale stale je to stary RIP.
Alebo pouzivat nejake BGP. Ci dokonca nebodaj OSPF, co je asi zbytocne
nakolko zvacsa na skolach nie su siete poprejane medzi sebou, ale vetvene
do stromovej struktury. Obsluhovat nejakeho demona nie je taky problem ako
chapat, co ktory protokol robi a preco je pre mna vyhodny. Pokial toto
neovladam, tak treba zvazit ci predsa len nie je lepsie staticke
routovanie. Urcite nenarobi tolko skody, ako ked sa veci nerozumiem.

 S pozdravom

{   Jan 'EIS' Satko        Slovenska Polnohospodarska Univerzita      }
 }   administrator       Centrum Vypoctovej Techniky a Informatiky   {
{     JS3417-RIPE        Tr. A. Hlinku 2, 949 01, Nitra, Slovensko    }