Clanek o Linuxu na Neviditelnem psu

Miroslav Petricek mpe na stavos.cz
Úterý Květen 23 14:34:39 CEST 2000

Jan Marek wrote:

> Open Source:
> a) vyhody
> b) nevyhoda

> Close source:
> a) vyhoda
> b) nevyhoda

Já bych jenom doplnil, že každý closed-source program je vždycky
pro někoho open-source. Minimálně pro svého autora (a většinou i
pro  jeho kamarády  nebo, chcete-li, pro  jeho zákazníky).  Díky
reverznímu programování a  dalším metodám se také  closed-source
program dostává pod lupu i lidem, kteří rozhodně nepatří mezi ty,
jenž se ze svých  zjištění vyzpovídají  na nějakém  tom veřejném
bugtrace fóru.

Čili closed-source program v tom pravém slova smyslu neexistuje.
A důvěra člověka, který zvolí closed-source program v naději, že
zdrojový  kód  bude uchráněn  před těmi, kteří by v  něm hledali
chyby je hodně naivní.

Já osobně v tomhle směru na  closed-source řešení žádnou  výhodu
nevidím.

--
  | Miroslav Petricek  mpe na stavos.cz  |