OT: Re: Clanek o Linuxu na Neviditelnem psu

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Úterý Květen 23 15:18:57 CEST 2000

Dobry den,

Miroslav Petricek wrote:

> Já bych jenom doplnil, že každý closed-source program je vždycky
> pro někoho open-source. Minimálně pro svého autora (a většinou i
> pro  jeho kamarády  nebo, chcete-li, pro  jeho zákazníky).  Díky
> reverznímu programování a  dalším metodám se také  closed-source
> program dostává pod lupu i lidem, kteří rozhodně nepatří mezi ty,
> jenž se ze svých  zjištění vyzpovídají  na nějakém  tom veřejném
> bugtrace fóru.

:-) Tim lepe pro Linux :-)

> Čili closed-source program v tom pravém slova smyslu neexistuje.
> A důvěra člověka, který zvolí closed-source program v naději, že
> zdrojový  kód  bude uchráněn  před těmi, kteří by v  něm hledali
> chyby je hodně naivní.
>
> Já osobně v tomhle směru na  closed-source řešení žádnou  výhodu
> nevidím.

Ja taky ne, ale nekdo treba jo. Jeste jste neslysel nejakeho
cloveka, ktery rekl: "Kdyz za tim stoji tak velka a uspesna
firma, tak na tom neco bude..."?

Pokud si to prectete, tak jsem tam stejne psal, ze ma kazdy
program chybu. A to, ze nekdo povazuje closed-source programy za
bezpecnejsi: o tom to stejne neni, je to predevsim o administraci
Linuxu, tak proc bych tam mel obhajovat PREDEVSIM open/closed
source, ne? A me prijde korektnejsi rict moznosti, srovnat je
proti sobe a rict, co jsem si vybral a proc, nez se porad navazet
do druhy strany...

> --
>   | Miroslav Petricek  mpe na stavos.cz  |

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72