hesla (was Re: reakce na amatersky clanek o bezpecnosti Linuxu)

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Květen 23 19:13:56 CEST 2000

On 23/05/2000, Petr Novotny wrote:

> Poporadku: Nekde "hesla" (nebo seznam pristupovych kodu - nebo
> jeste obecneji seznam autorizovanych lidi s popisem, jak takoveho
> cloveka poznam) mit musim. Je-li to neco, co si muze clovek
> snadno zapamatovat, pak snadno zvitezim se slovnikovou
> metodou(*). Je-li to neco nezapamatovatelneho, pak projdu
> uzivateluv psaci stul, penezenku ci diar.

A prohlednu si spodek klavesnice :)

> Biometrika i smart-cards jsou zatim drahe. Biometrika ma navic
> problem v tom, ze je-li system kompromitovan, je otazka, co
> vlastne vymenit ("Jak mam rict zamestnancum, aby si vymenili
> prst?"). Na druhe strane prst mi nikdo neukradne (ani si ho pres
> obed nevypujci)...

Jenom jestli, kdyz o neco pujde, usmiknou Vam ruku, ani nebudete vedet
jak :)

A taky je zde problem s prihlasovanim na vzdalene systemy. Biometrika je
skvela, ale kdyz mi nekdo po ceste odposlechne oko nebo prst :), zuzuje
se problem opet pouze na lusteni kryptografie...

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi