3D modeler nebo CAD se schopnosti tisku

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Květen 24 17:15:43 CEST 2000

On 24/05/2000, David Rohleder wrote:

> gnuplot ?

Zkusil jsem a uz se blizim k cili. Skoro. Zasekl jsem se na dvou vecech:

a) koule neni koule, ale nejaky elipsoid (spis s~is~oid), ale nezalezi
to na funkci, protoze rotace viewportu zpusobi, ze se to zase zesisati v
jine ose (y obrazovky). Takze jde o pomer x/y vystupniho zarizeni. Vim,
ze existuje funkce set size a znam ratio, kterym to "zakulatit", ale
radeji bych, kdyby to bylo rovnou spravne

b) nedari se mi dostat do obrazku dve koule tak, aby jedna neskryla
druhou, zkratka nechova se to jako pruhledny drateny model (a navic pri
vystupu do epsu to dava kazdou kouli na novou stranu). Lze to nejak
zmenit?

Jelikoz jsem gnuplot videl dneska poprve, je mozne, ze delam nejakou
elementarni chybu:

--- snip ---
set parametric

set nolabel
set noarrow
set noborder
set nogrid
set nokey
set nologscale
set notimestamp
set noxtics
set noytics
set noztics
set nozeroaxis

set nohidden3d

set isosamples 19,37

set urange [-pi/2:pi/2]
set vrange [0:2*pi]
set zrange [-1:1]
set view 90,0,,

set size 2*1,2*1.44864864864864864864
set term post eps monochrome

splot cos(u)*cos(v),cos(u)*sin(v),sin(u)
--- snip ---

To desne cislo v set size je prave pomer pro srovnani sisatosti.

Mimochodem, lze ovlivnit pouze barvu cary? Vim o set style a set
linestyle ale to asi neni presne ono.

Zkousel jsem si o tom i neco precist, ale protoze to potrebuju mit asi
za dve hodinky urcite hotove, radeji se ptam. Vsem se za tenhle OT
omlouvam...

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi