Problem s podsietou - vyriesene

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Středa Květen 24 17:53:43 CEST 2000

> rutovanie. Nesuhlasim vsak ani s navrhom siete bez rutrov. Jednoducho, ruter
> je vhodne dat na niektore casti siete, ci uz z bezpecnostnej stranky
> (firewall), alebo preto, lebo ho zakaznik pozaduje. (Nie vsade mozete
> vystupovat ako spravca celej siete.) A plati (obcas :-) nas zakaznik, nas
> pan.

To ano. Urcite si nebudem davat staticke routovanie na 50 routrov. Ale pre
tych 5-10 routrov si spravim radsej staticke routovanie ako by som sa mal
spoliehat na dynamicke.

> Predpokladam, ze prave povodny problem bol  v tom, ze  RIP musi bezat a
> zaroven RIP I nepostacoval. ( a ak aj ano, nepostacuje z hladiska
> bezpecnosti).  BGP dalej nie je uplne bezproblemove na rutre, kde je siet
> heterogenna (novell, NT, male kompaktne rutre ako je cyklades alebo synchro
> modem/router ak ho s nejakeho dovodu nechcete ako modem/bridge napr.  Zyxel
> ). RIP I a RIP II pripadne OSPF je podporovany .. ale s BGP mozete ratat s
> istotou len na CISCU. (Bezi vobec niekto interny ruting na BGP ?? ked  ano
> ..  ake rutre ?  a  aky rozsah siete ?)

Myslim ze kazdy to riesi po svojom. Ja ked mam stromovu strukturu tak idu
staticke routy. A kedze nie sme organizacia ktora by mala dalsich 20
podrutrov tak staticke je lepsie. Navyse problem u dynamickeho routovania
je jednoduchy. ked niekto kto spravuej je ten router (a  nie je to spravca
siete) si dhodi nejake zaznamy, tak to hned ziskaju aj ostatne routre.
Takze staci aby si prepisal routovaciu tabulku a posaha celu siet.
A to na univerzitach a aj inde nie je pripustne. takze s dynamickym
routovanim by som zacal na svojej sieti, kde vsetky routra patria podo
mna. Inak zostavam u statickych.

Ale je to ako vravim kazdeho osobna vec, ako si routovanie vlastnej siete
zariadi.

Regards,
--
      Jan 'EIS' Satko        Slovak Agricultural University
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2