multiprocesing

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Čtvrtek Květen 25 11:06:51 CEST 2000

Filip Jirsak wrote:
: Potreboval bych nejake informace o multiprocesingu v Linuxu - jak je
: stabilni, jak vyuzivaji dalsi procesory dalsi programy (Apache, MySQL...),
: proste jestli se vyplati na Linux (jako internet server )pocitac s vice
: procesory. Nejak nemuzu na iinternetu nic najit, nejde mi vypis archivu
: konference... Nemate nekdo nejaky odkaz? Mne uz nenapada, kde hledat...

	Vic procesoru vyuzije v podstate vsechno, co ma vic nez jeden
proces/thread. Treba Apache nebo MySQL (v MySQL ovsem bezi pro kazdeho
klienta jeden thread, takze pokud mate jen jednoho klienta, moc vam to
nepomuze). Taky zalezi na tom, jestli jsou ulohy omezene vykonem CPU
nebo vykonem disku ci jineho subsystemu. V podstate plati, ze pokud
procesy bezi v uzivatelskem prostoru, vyuziji temer vsechen vykon
viceprocesoroveho stroje. Pokud hodne pouzivaji sluzeb jadra,
muze to byt narocnejsi vzhledem k tomu, ze nektere casti jadra
potrebuji vylucny pristup a tedy nemohou bezet paralelne.

	Obecne plati, ze cim novejsi jadro, tim rychlejsi, protoze
se postupnym vyvojem zvysuje paralelizovatelnost jednotlivych casti
jadra.

	Zalezi na tom, co potrebujete.

-Yenya

--