Samba a NT

Zdenek Drlik zdenek.drlik na kleibl.cz
Čtvrtek Květen 25 12:44:44 CEST 2000

punok wrote:

> Vztvoril jsem na linuxu potrebne uctz pro stanice ST1 a ST2
> /etc/passwd
> /etc/shadows
> ucty st1$ a st2$
> (pokud jde o stanice - jsou yde rozlisovana velka a mala pismena ?
>  protoze netbiosove jmeno stanice je ST1 a ne st1 - ale zkousel jsem to i s
> velkymi ST1 a nepomohlo)
>
> tyto stanice jem pridal do smbpasswd
> ambpasswd -a -m
> dal jsem jim nulove hesla (smbpasswd ST1$ - to je doufam dobre)

To bohužel není dobře, má to být smbpasswd -a -m ST1 (bez $)
S těmi velkými/malými písmeny by to mělo chodit bez problémů.

>         security = DOMAIN

Tady bude chyba - pokud chcete, aby se mohly k sambě hlásit NT stanice, MUSÍ
být "security = USER" !!!

> pokud se z NT zkusim priradit do domeny (tj. pres nastaveni site - zmena
> identifikace - clen domeny DOMAIN + vytvorit ucet v domene , kde jako
> uzivatelske jmeno pouziji admin a prislusne (zatim nulove) heslo, tak se mi
> vrati hlaska - Nelze pridat nebo zmenit ucty v domene. Zadane informacee o
> uctu nemaji pridelena dostatecna privilegia k vytvareni nebo zmene uctu.
> To same jsem zkousel i s rootem - stejny vysledek.

Pokud máte stanici zadanou v /etc/passwd (v shadow tuším nemusí být) a
přidanou příkaze smbpasswd, tak ta stanice už v doméně řízené sambou "je" a
nemusí (resp. nemůže, protože to samba zatím nepodporuje) se tam přidávat z
nastavení sítě v NT.

--
Zdeněk Drlík, diplomovaný technik
Klein & Blažek spol. s r.o.