NFS a vymenna media

Slavek Banko (axis) slavek.banko na axis.cz
Pátek Květen 26 15:11:28 CEST 2000

Mám Xkový terminál ke svému počítači. Protože terminál má vlastní
disketovou mechaniku, chtěl jsem ji svému počítači zpřístupnit, aby
uživatel (přesněji řečeno uživatelka) pracující na terminálu si mohla
"hrát vlastní diskotéku" - tedy nemusela s disketami běhat k mému stroji.

Použil jsem tedy autofs pro automatické připojování/odpojování diskety
na terminálu a NFS k jejímu zpřístupnění pro můj počítač. Když si
disketu z terminálu na svém počítači připojím, autofs zareaguje a
disketu automaticky připojí. Jenže, když disketu ze svého počítače
odpojím, tak NFS cosi drží v cache, čímž znemožňuje autofs její
odpojení (i ruční odpojení). Provedu-li exportfs -a nebo -r, pak se
cache uvolní a disketa se okamžitě odpojí.

Jak NFS sdělit, ať pro výměnná média cache nepoužívá? Nebo jak
připojování výměnných médií realizovat jinak?

Díky,
Slávek.