reakce na amatersky clanek o bezpecnosti Linuxu

Dusan Malik malik na education.gov.sk
Pátek Květen 26 18:38:03 CEST 2000

David Rohleder wrote:

> Sul se pouziva pro umele zvetseni slovniku pri slovnikovem
> utoku. Kazdy system si samozrejme muze zvolit, kolik znaku soli
> pouzije. Cim vice znaku, tim vetsi musi byt pak slovnik. Unixu zrejme
> v drivejsich dobach stacily dva znaky soli, takze se to ujalo u temer
> vsech odrud.
>
> Pokud nekdo pouziva jiny pocet nez jsou dva znaky soli, tak je ovsem
> nekompatibilni s ostatnimi unixy v tom smyslu, ze nelze jednoduse
> prekopirovat hashovane heslo a pouzivat na jinem systemu (coz normalne
> jde: muzete vzit hashe ze solarisu a pouzivat je v *BSD nebo linuxu).
No a to by snad malo byt normalne. Dokonca by som uvital,
keby som si pri instalacii mohol aspon dlzku salt
zvolit. A ak by som chcel byt jedovaty voci crackerom,
tak by to mohol byt retazec znakov od  3-255 :-)

Malik Dusan