Zmena cisla oblasti

garalda garalda na mail.cz
Pondělí Květen 29 09:49:47 CEST 2000

>Jste si s tim jist? Mel jsem za to, ze muzete mit /dev/hda4 jako
>jediny partition (ale mozna je to pravda jen pro primary partitions a
>ne extended, i kdyz divil bych se)...

Nechci se s Vami prit, z Vasich odpovedi v teto konferenci usuzuji, ze mate
v problematice linuxu prehled, ale podle mych zkusenosti (a rozdeleni disku
:-) ) mohou byt bud maximalne 4 primarni partition, nebo 1-3 primarni a
extended, ve ktere pak mohou byt dalsi partitions. Nekde, uz bohuzel nevim
kde, jsem vycetl, ze maximalni pocet partition na jednom disku je 16 (osobne
jsem si to overil - linuxovy fdisk mi vice nedovolil). Navic existuji
programy (napr. Ranish Partition Manager
http://www.users.intercom.com/~ranish/part/), kde autor uvadi moznost
vytvoreni az 31 primarnich partition na jednom disku. Tento program zrovna
pouzivam, ale tuto volbu jsem nevyuzil, protoze to funguje jen na discich do
8GB.

s pozdravem
   Garalda

P.S.: Pokud jsem spatne pochopil Vasi poznamku, pak se omlouvam za off topic