Zmena cisla oblasti

garalda garalda na mail.cz
Pondělí Květen 29 10:25:17 CEST 2000

>Otazka stoji takto: Museji byt partitions cislovany prubezne, nebo
>si muzu udelat (uvnitr extended) /dev/hda10 a zadnou jinou?
>
>U prvnich ctyr (tech "primarnich" a pripadne jedne "extended") je
>pravda to druhe; muzu udelat jen /dev/hda4 a zadnou jinou
>/dev/hda? nedelat.
>
>U tech logickych (/dev/hda5 az 16 nebo 31 nebo kolik) nevim;
>myslim si, ze to bude stejne.

Takze, jestli jsem Vas pochopil spravne, chcete tim rici, ze si mohu vybrat
cislo partition kterou vytvarim? Takze si napr vytvorim
/dev/hda1
/dev/hda3
/dev/hda7
s tim, ze ty partition mezi vubec nebudou existovat? Hmm, no priznam se, ze
tohle mne nenapadlo a vyzkousim to. Jedine v cem to ale pujde vyzkouset je
asi linuxovy fdisk, protoze ty ostatni ktere znam (pro Win, OS/2 ci treba
ten Ranish Partition Manager) vubec cisla oblasti nenabizi. Z vlastni
zkusenosti vim, ze kdyz jsem pred linuxovou partition rozdelil jednu
partition na dve, tak se ta linuxova o jedno posunula (z /dev/hda3 na
/dev/hda4) a uz jsem linux nenabootoval ani z diskety.

>Takze puvodni tazatel, ktery rikal neco jako "precisluje se mi linux
>z /dev/hda10 na /dev/hda7, protoze sloucim /dev/hda5 az /dev/hda8
>do jedne partition", se dle meho nazoru mylil a k zadnemu
>precislovani nedojde (dojit nemusi).

Jinak ten puvodni tazatel jsem byl ja... Kazdopadne dekuji za radu.
Vyzkousim to.