Zmena cisla oblasti

Brano Zarnovican zarnovican na pobox.sk
Pondělí Květen 29 11:18:23 CEST 2000

Partition tabulka (PT) v MBR je jasna hda1-4. Nech je hda4 extended.
Zaznam v PT hovori kde sa nachadza.

V prvom sektore extended je dalsia PT. Ma rovnaky format ako v MBR.
Tam je zaznam pre logicky disk, pricom zaciatok logickeho disku
sa nekryje so zaciatkom tejto extended particie.
Druhy zaznam je extended particia ktora porkyva zvysok povodnej
extended particie.
Tato PT ma obmedzenie tiez len na 4 particie a tusim, ze
logicky disk je v 1. a extended je 4. slote. Alebo je to
1. a 2. ? Neviem.

V tejto extended je dalsia PT, kde je zaznam pre dalsi logicky
disky a zasa jedena extended particia ktora pokryva zvysok zvysku.

Az posledna PT ma len jeden zaznam pre posledny logicky disk.
Vyzera to asi takto:
(L,(L,(L,(L))))
 5  6  7  8
Logicke disky dostanu cisla podla postupnosti v tejto retazi.

Neviem ci je to nejaky standard, alebo to tak robi len fdisk
Linuxu, ale je vela (viac-menej) korektnych rozlozeni particii
ktore by fdisk asi tazko zvladal:

(L,L,(L,(L))) v PT extended vyplnene nie dva ale tri sloty
((L,(L)),(L,(L))) nie linearna retaz, ale LISPovsky zoznam <bue>
A co ak nie su v takom poradi fyzicky na disku?
(L1,(L3,(L4,(L2))))
To sa moze stat, ked mam 1,2,3,4,5, zmazem 2,3 a na ich miesto
vytvorim novu particiu.

A teraz k povodnemu problemu..
Raz som pri takychto operaciach (mazanie a vytvaranie logickych
od prostriedka) skoro prisiel o /home.
Preto by som vam poradil najprv fdiskom pozriet a zapisat
vsetky cisla (najlepsie v expert mode). Ten /home som obnovil
len vdaka tomu.

Pocas tej operacie si dajte pozor na to co si mysli fdisk a co
kernel. Jeden reboot naviac medzi mazanim-vytvaranim a
vytvaranim-formatovanim partici vas myslim nezabije.

				Vela zdaru ..

						BranoZ

> Otazka stoji takto: Museji byt partitions cislovany prubezne, nebo
> si muzu udelat (uvnitr extended) /dev/hda10 a zadnou jinou?

Myslim, ze nie.