Wide chars aneb Linux, C++, CORBA a Unicode

Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Pondělí Květen 29 16:56:48 CEST 2000

Nejsem si jistý, nakolik to patří do Linuxové konference, ale budiž.

1) Java umí zpracovávat i 8-mi bitové znaky. Má 8-mi bitový typ bajt. Pomocí
pole typu byte lze v Javě namapovat céčkový typ char *. Java umí
překonvertovat 8-bitové pole znaků na Unicode pomocí konstruktoru třídy
String.

2) Unicode stringy v C++ mají deklaraci wchar_t *, a v C++ se s ním zachází
obvyklým způsobem. Místo funkcí strxxx jsou funkce wcsxxx. Jinak je to
stejné.

Vyberte si z výše uvedených dvou bodů.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác