Bezpecnost Linuxu

Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Pondělí Květen 29 22:29:14 CEST 2000

MP>časopisech. Jestli něco Microsoft skutečně zvládá, tak právě popularizaci
MP>obyčejných časopisech.

PJ>Jen jestli to neni presne opacne - prdelolezectvi techto casopisu aby
PJ>se vubec uzivily... - uz me vazne nebavi cist super recenze na neco, co
PJ>stoji za starou backoru - hned vedle toho pro jistotu reklama ciste
PJ>nahodou na to same zbozi. Vec je jednoducha - necist takove radoby
PJ>'odborne' casopisy - je jedno, zda-li v tistene, elektronicke nebo jine
PJ>(hlasove apod.) podobe.

O.K., jenomže já už přečetl odhadem takových 50 mailů v linuxové konferenci,
které brečí nad tím, že sem tam něco vyjde v Neviditelném psovi. Tak buď
nechť je Linuxová komunita nečte a jsou jí šuma fuk, a nezabývá se, jak
napravit dojem.

Já vím, že je to trochu OT, ale řekněte mi, proč recenze na některé produkty
vycházejí tak dobře, a přitom za nic nestojí. A proč třeba Apache v recenzi
úplně propadl, když při praktickém nasazení se s IIS nedá srovnat? To by mě
fakt zajímalo. Jenom pro zajímavost, ve firmě jsme koupili vývojový nástroj
Power Builder od firmy Sybase (pro Windows a Unix). Princip je skvělý, a
kdyby fungoval, tak je neuvěřitelně dobrý. Jenomže on padal jak hrušky, a
90% jeho features bylo nepoužitelných, protože to chyby nedovolovaly.
Neustále padal, a člověk místo programování se snažil najít způsob, jak to
napsat, aby milý Power Builder nehapal. Nerad na to vzpomínám. Jenomže všude
jenom pochvalné recenze bez jediného šrámu. A zajímavé je, že jsem se bavil
s několika lidmi, kteří ho používali, a většina má podobné zkušenosti jako
my. Ještěže jsme se ho už zbavili. Fakt někdy přemýšlím, na co ty softwarové
recenze jsou. Možná, že posoudit program, ani operační systém se nedá za 14
dní zkoušení. Asi to jde jenom při provozu a skutečném používání.

Miloslav Ponkrác