absolutni x relativni symlinky

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Úterý Květen 30 15:02:15 CEST 2000

On 30-May-2000 David Rohleder wrote:

> Ahoj,
>
> vi nekdo o vyhode relativnich symlinku oproti absolutnim? Vetsinou se
> doporucuji relativni, ale zrovna mne nenapada moc duvodu proc.
>
> nevyhody relativnich symlinku:
>
>  - vetsinou musi byt filesystem stale ve stejne urovni stromove
>    hierarchie, aby symlinky do jinych filesystemu fungovaly
>  - nemohu presunout filesystem do jine casti podstromu bez toho, aby
>    pak nenastaly problemy s cili, ktere existuji v obou podstromech.
Nevýhoda se někdy stává výhodou! Příklad ze života.
Jednou jsem na cizím systému (OS HP-UX) v oblasti datových disků zadal příkaz
chown -R uzivatel_pro_data /data

a pak jsem se jen divil, že přestávají fungovat X windows a další programy, po
restartu systém málem vůbec nenaběhl. Po bližší prohlídce systému
jsem zjistil (což jsem měl samozřejmě udělat nejdřív, ale to mě dřív
nenapadlo), že někdo v minulosti nakopíroval část systémových oblastí do datové
oblasti. Tím, že tam byly absolutní linky, mým zásahem se změnila práva souborů
v různých místech systému. Po několika hodinové práci se podařilo dát vše do
původního stavu, ale od té doby používám relativní linky téměř všude :-)

Pavel

E-Mail: Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
Date: 30-May-2000
Time: 14:52:41