Odeslani Email radkovym prikazem

Pavel Janík ml. Pavel.Janik na linux.cz
Úterý Květen 30 18:18:48 CEST 2000

   From: "Petr Novotny" <Petr.Novotny na antek.cz>
   Date: Tue, 30 May 2000 16:47:34 +0200

Zdravím,

   > uuencode? To je nejaky registrovany MIME format? A dela to
   > takove ty hlavicky jako Content-Type? To jsou veci...

samozřejmě, že ne, ale předpokládám, že pouze vtipkujete... Nikde není
řečeno, že pro posílání souborů je nutné použít standardu MIME, pokud je
tělo mailu 7bitové, není ani důvod.

   > Myslel jsem, ze pro zasilani binarnich priloh prave MIME bylo
   > vymysleno...

No, ještě chvíli před tím bylo vymyšleno uu :-) Ale vážně: někteří poštovní
klienti již zobrazují i uu jako by to byla MIME příloha, protože se dá
předpokládat, že novější uživatelé Internetu nemají o uu ani potuchy :-)
Jedním z takových klientů jsou např. Gnus.

Ostatně, pokud bude na druhé straně něco, co mi bude rozumět, mohu to
poslat i takto:

--- cut here ---
První bajt souboru je: 0xca
Druhý bajt souboru je: 0xfe
Třetí bajt souboru je: 0xba
Čtvrtý bajt souboru je: 0xbe
--- cut here ---

:-) A když už jsme u toho, není problém to posílat i bez Content-Type a bez
MIME hlaviček sedmibitově pouze base64 encoded pomocí mmencode. Je to pouze
otázkou toho, kdo je na druhé straně.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na linux.cz