RealPlayer hlasi ze nemuze otevrit audio zarizeni

Stepan Roh sroh7497 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Úterý Květen 30 20:20:40 CEST 2000

Zdravim,

zkusil jsem si nainstalovat Real Player 7 Beta 2 a pri spusteni mi hlasi
chybu "Cannot open the audio device. Another application may be using
it.". Je to v okne a je tam i tlacitko "More info...", ktery ale pouze
otevre v Netscapu stranku s textem, ze tato chyba je velice neobvykla :-)
Nicmene dal jsem fuser /dev/dsp a nikdo na nem nevisi, na /dev/mixer visi
jenom Real Player. Zkusil jsem i strace, ale tam vsechny open() na
/dev/dsp i /dev/mixer skonci uspechem (jedine co tam selze je
open("/dev/null") s chybou ENOTDIR :-) ). Vubec nevim, co tou chybou teda
myslel. Zkusil jsem si i nainstalovat Real Video 5, ale to mi po chvili
prehravani testovaciho videa zahlasi "/dev/dsp write error: 473 bytes"
nebo tak nejak (uz jsem ho smazal). Podotykam, ze vsechny ostatni aplikace
pracujici se zvukem (mpg123, mtvp a dalsi) se spusti a normalne
prehravaji. Mam distribuci Slackware 7, kernel 2.2.13, modul OSS/Free (co
je v kernelu) pro Sound Blaster (mam zvukovku s cipem ESS1868), 32 MB
pameti.

Diky za jakoukoliv radu,

Stepan Roh