RH7.0 a cestina, RH7.0 a Unicode(utf8)

Petr Urbanec petr.urbanec na upce.cz
Středa Listopad 1 08:13:38 CET 2000

Rostislav Matl wrote:

> Da se ten redhati vytvor dokopat k cestine ?
>
> Zejmena v X11 kdyz zapnu cekse mapovani, tak prijdu o tak zhola zbytecne
> klavesy jako Ctrl a Alt, mrtve klavesy tomu (tim si ovsem nejsem uz
> jist)
> prilis nerikaly.

K cestine se dokopat da. Pri svem badani jsem zjistil ze problem s
mrtvymi klavesami delaji XFree86.4. Maji jiny zpusob zapisu konfigurace,
takze aby to fungovalo tak v souboru /etc/X11/XF86Config-4 je treba do
sekce "InputDevice" napsat:

Option "XkbLayout" "czsk(us_cz_qwertz)"
Option "XkbCompat" "group_led"

Zda se, ze je treba presne dodrzet i velka a mala pismena. Prepinani
klavesnic se pak deje pomoci Shift-Shift nebo ScrollLock.

V predchozi verzi X-u bylo v konfiguraku uvedeno

XkbSymbols "czsk(us_cz_qwertz)"

Kdyz jsem tam ovsem napsal toto, pak to delalo zminene problemy s
mrtvymi klavesami.

Petr