pppd: Can't execute /etc/ppp/ip-up: Argument list too long

Neděle Listopad 5 14:48:01 CET 2000

On Wed, 1 Nov 2000, David Trcka wrote:

> Jednou za cas se mi ale stane, ze po navazani spojeni se vypise do logu
> hlaska 'pppd[pid]: Can't execute /etc/ppp/ip-up: Argument list too long' a
> prislusne subnety se nenaroutuji.

To je zajimave. To bych chapal tak, jako ze execve() vratilo chybu E2BIG,
coz by ale znamenalo, ze zadany seznam argumentu a environment je vetsi
nez asi 1 MB (nebo kolik ten limit na Linuxu je). A nebo jeste mozna jadru
obcas dojde pamet a trochu zmatecne zahlasi tohle.

> Toto se stava (podle meho soudu) naprosto nedeterministicky.

To by podporovalo teorii, ze obcas dojde pamet.

> Dokazu to umyslne vyvolat jedine tak, ze za behu pppd zmenim obsah
> skriptu ip-up a pak shodim a nahodim linku, jenomze v beznem provozu
> se ip-up nemeni.

...a tohle zase ne?! Nicmene bych zkontroloval, jestli je dost volne
pameti (resp. swapu) a dalsich prostredku a postval na pppd strace (-f),
abych zkontroloval, jestli to doopravdy pada tam, kde si myslim (duveruj,
ale proveruj <g>).