Win2000 a samba "preexec" (mozna OT)

spatka.lnx na luzanky.cz spatka.lnx na luzanky.cz
Pondělí Listopad 6 15:10:24 CET 2000

Dobry den

mam opet problem s kooperaci samby a windows. V smb.conf pouzivam preexec a
postexec. Jakmile si uzivatel pripoji svuj home tak se mu pomoci preexec
zpristupni internet (povoli se mu proxina) a jakmile skonci tak se zase zakaze.
Tim dociluji, ze na internet v ramci moznosti nelezou lidi co tam nemaji co
delat. Samozrejme jsou tyto skripty nerekurzivni = funguji podobne jako casty
priklad pro sdileni napr. cdrom ([cdrom], preexec = mount /cdrom, postexec =
umount /cdrom, ...).

Všechny dosavadni Windows (DOS, 9X, NT 4.0) fungovaly tak, ze si kazdou sluzbu
(samba to nazyva "service") samby prvne pripojily a pri odhlaseni zase
odpojily. Po upgradu jednoho stroje na Windows 2000 zacaly problemy. Win 2000
si sluzbu pripoji nekolikrat a prubezne ji zase odpoji, pripadne znovu pripoji.
Smbstatus vypise, ze uzivatel ma pripojeny prostredek napr. [app] dvakrat ze
stejneho stroje. To vede k problemum s popsanymi skripty (a vedlo by to k
problemum i s onim mount/umount). Zduraznuji, ze kazdou sluzbu mam pripojenou
jen jako jeden disk (rozhodne ne vice). Navic kdyz dam odhlasit se tak smbstaus
pise ze uzivatel ma stale neco pripojeno prestoze uz na Win2000 stanici je
prihlasovaci dialog - taky trochu zvlastni chovani.

Nevite nekdo co by se dalo delat proti tomu, aby Win 2000 sluzbu hlavne
neodpojovaly v naprosto nahodily okamzik (tady prave je to OT - nevylucuji, ze
bude nejake trivialni reseni na strane Win 2000). Nerad bych prepisoval skripty
tak, aby si kontrolovaly pomoci smbstatus jestli je dany uzivatel stale
pripojen nebo ne. Uznavam, ze to reseni pres smbstatus by bylo cistsi, ale
zbytecne slozity.

Jeste jedna vec, ktera muze s timto souviset, ale jeji reseni neni ted
dulezite. Pokud dam smbstatus tak u Win 9X stanic je napsano napr.:

service uid    gid    pid    machine ...
spatka  spatka spatka numero vyt1 ...

u Win 2000 je:
spatka  nobody nobody numero vyt1 ...

nobody je tam presto, ze jsem prihlasen jako "spatka" a %U v smb.conf hlasi tak
jak ma spatka.

Predem dekuji za pomoc.
Doufam, ze se mi podarilo srozumitelne popsat co mam za problem.

Petr SPATKA