Maly problem s LILO

Michal VYMAZAL gandalf na mbox.vol.cz
Úterý Listopad 7 08:30:07 CET 2000

Ne ne, to nejde.
Nejde o to, ze bych se "havarijne" neumel dostat k linuxove nebo widlove partition.
K linuxu se dostanu z diskety a k widlim take z diskety (widli, zajiste) a pak
zrejme budu muset dat fdisk /mbr (nemam jeste vyzkouseno!!!). Melo by to vratit zpet
puvodni mbr (premazne lilo) a priste jiz nabehnou widle z hda. Cistym resenim je bud
uprava lilo (bylo by dvoustupnove - zavadec v mbr a pak "telicka" na hda a hdb),
ovsem to si zatim netroufam navrhnout - asi by me pak "lovila" polovina tucnaciho
naroda. Jinou variantou je boot manager treti strany. Mozna to skonci vymenou
mainboardu za chytrejsi, ktery bude mit BIOS upraven jiz pro tyto situace.
(Tedy, nejake - volitelne a prehledne menu pro boot).
Zkratka jde o to, provest cisty boot z libovolneho hd a to nejlepe pomoci menu
(volitelneho menu, aby ho slo vypnout a dat default treba na hdb) primo z BIOS.
Michal Vymazal