Wireless LAN - 3Com Airconnect?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Úterý Listopad 7 14:42:09 CET 2000

Ahojte,

uvazujem nad malou bezdrotovou LAN-kou a rad by som
802.11-b s Linuxom ako maskaradou pre pripojenie
do internetu (zatial cez modem, neskor mozno tiez radiom).
Kedze ide o 3-4 masiny a cele by sa to odohravalo v priestore,
kde najdlhsia vzdialenost je tak 20 m, rad by som vystacil
s ad hoc rezimom.

V archive som nasiel par sprav tykajucich sa Lucent Orinoco
kariet a zda sa, ze by to mohlo byt spolahlive riesenie, ale zaujal
ma aj 3Com AirConnect (cena riesenia pre desktop masinu
je tak o pat tisic nizsia ako Orinoco karta + ISA adapter).

- Chodi na AirConnect-e ad hoc rezim? V dejanews som
  nasiel jedinu spravu ze asi nie a ani jednu ze ano. FAQ priamo
  u 3Com na otazku "da sa postavit cisto bezdrotova siet bez
  pripojenia na pevnu?" odpoveda vyhybavo "to nie je
  typicka aplikacia" (iste, oni chcu predavat access pointy :-( )
  A pokial to hw vie, vedia to aj Linuxove drivre?

- Ako je to s kompatibilitou medzi vyrobcami? Bude Orinoco
  chodit proti AirConnectu v ad hoc rezime? Alebo je lepsie
  mat vsetko z jedneho zdroja?

- Ako sa vedla seba tvaria rozne zariadenia na 2.4 GHz?
  Povedzme, ze by neskor bolo pripojenie k internetu v tomto
  pasme (tazko povedat, v ktorej norme). Predpokladam, ze
  z takehoto stroja trci ethernet, ktory by som rad viedol do
  nejakeho viac-menej jednouceloveho Linuxoveho routra/proxy/...
  a z neho na radiovu LAN-ku. Je to realna predstava, alebo
  je tam nejaky hacik?

- Obcas sa vyskytne aj Windoze klient - je interoperabilita
  s Linuxom bezproblemova, alebo sa treba pripravit na
  hackovanie registry a.p.?

- Ak niekto mate PCI AirConnect, na obrazku to vyzera ako
  PCMCIA namontovana na PCI karte s nejakym bridgom.
  Je to zaletovane, alebo sa da ta PCMCIA odtial vytiahnut
  a pouzit v notebooku, ak treba?

Zdravi
--
                                            Stano