Kde najdu odpoved ktere sitove karty se nejlepe hodi do serveru?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Listopad 7 20:31:11 CET 2000

webbot na telecom.cz (Ondřej Prokop) writes:

> Budu sestavovat server, kde budou dve 100Mb PCI sitove karty.
> Nevim vsak ktere NIC karty se nejlepe hodi pro toto pouziti.
> Pouzivam SuSE Linux 7.0
>
> V teto konferenci jsem si projel historii prispevku s takovym vysledkem:
>
>                  jedna strana nazoru                        druha strana nazoru
> 3com        absolutne bez problemu                    problemy s ovladaci

Myslim, ze staci par negativnich reakci diky kterym bych tyto karty
vyloucil. Ikdyz jich mame hromady v routerech. V podstate bez problemu.

> Intel, Amd to same, jeden nazor ze dana karta je super a dalsi ze je
> nepouzitelna.

Podivejme se, co na to rika treba samo velke cisco:

FastEthernet0/0 is up, line protocol is up
  Hardware is DEC21140

Takze nejakou s cipem Tulip. :-)
Ale pozor tuto tovarnu na cipy odkoupil intel, takze se ten cip ted
patrne jmenuje Intel21140.

Levna varianta teto karty je treba Planet ENW-9001 (pozor na cislo).

V brnenske akademicke metropolitni siti se pouzivaji na cca 50
routerech prevazne sitove karty SMC. Vypadek tak priblizne jednoho
routeru rocne (vetsinou odejde jiny hw nez sitova karta).

Ale nejake odkazy typu: tato karta je superultramegafantasticka a
zadna jina se ji nevyrovna, jsem zatim nevidel.

Jo, zajimava je moznost bondovat sitove karty do jedne a vytvorit tak
high availability kartu:
/usr/src/linux/Documentation/networking/bonding.txt
Funguje s Catalystem 5500

Brno, Czech Republic