Syslog potrebuje DNS ???

Martin Kavalec xkavm04 na vse.cz
Středa Listopad 8 00:33:31 CET 2000

On Fri, Nov 03, 2000 at 02:29:36PM +0100, Tom Hubalek wrote:
> Zdravim,
>
> uz nejakou dobu me trapi jeden problem: mame ve firme pripojenou LAN pres
> linuxovy server a na pozadani vytacene PPP a zjistil jsem ze pokud neni PPP
> spojeno, tak se pri kazdem lokalnim pripojeni (telnet, FTP, ...) na server
> vytoci ISP a server se pripoji. Takze se vlastne zbytecne protelefonovavaji
> penize.
>
> Mam dojem, jako by syslogd potreboval pro svoji cinnost DNS. Da se mu v tom
> nejak zabranit. Treba mu zakazat aby se DNS ptal?

Rekl bych, ze problem nebude v syslogu ale v tcp wrapperu.
(to je ta vec, ktera povoluje/zakazuje spojeni podle
/etc/hosts.{allow,deny}.) Nemate tam nekde omezeni podle nazvu
pocitace/domeny? Pak je potreba DNS, aby se IP prevedlo na nazev,
ktery by se zkontroloval.
Bud tam dejte IP adresy, nebo si pro vnitrni sit rozbehejte DNS
nebo do /etc/hosts doplnte ty vnitrni pocitace, at to neleze na
DNS.

Ahoj
martin