jak umoznit uzivateli restart/vypnout pocitac bez pozadovani hesla ?

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Středa Listopad 8 11:01:41 CET 2000

On Wed, Nov 08, 2000 at 10:34:34AM +0100, Jan ' Kozo ' Vajda wrote:
> :> Muze mi, prosim, nekdo pomoct se %SUBJ%  ?
> :> Alespon nakopnout k potrebnemu konfiguracnimu souboru
> :> nebo infu, protoze nejak nejsem schopny to najit.
> :> Jde o domaci pocitac s RH6.1, takze nejaky bezpecnostni
> :> kiks mi (snad) nehrozi.
>
> vcelku jednoducha cesta je povolit to v kdm ( ak bezia X-ka )

No to je teda uchylny :) (ale uznavam, ze funkcni, stejne to jde i v
GDM).

Najdete si program sudo, prectete si jeho dokumentaci a vytvorte
odpovidajici /etc/sudoers (prikazem visudo).

(Na Red Hatu se to da resit pomoci balicku usermode a konfigurace
/etc/security/)

Tusim, ze existuje i nejake 'runas', podobne sudo, ale konkretne ho
neznam.

> v kdm sa klikne restartovat/vypnut/restartovat X a ked to zvladne moja
> dochodkova mamka, tak potom to nemoze byt zlozite ..

Ja to mam pres sudo a v bashrc jsem nastavil aliasy VYPNOUT, OFF,
RESTART, REBOOT ... to je taky vcelku robustni, ne? :)

bye

--
< Martin Mačok    .-=  martin.macok na underground.cz  =-.   < iso-8859-2 >
  \\. http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/ .//