BFU Qmail z Debianu

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Středa Listopad 8 13:05:41 CET 2000

Dobry den,

pkucera na mh.vri.cz wrote:

> [...]
>    > > sla posta odeslat, ale na nas pocitac nechodila. Po pridani radku s qmail-smtpd
>    > > do inetd.conf vse jelo spravne. Ovsem zprovozneni SMTP sluzby qmailu v dokumentaci
>    > > nic neni, ani instalacni skript ji neprovadi.
>    >
>    > Ted jsem se jeste tedy podival do toho /etc/init.d/inetd a tam je asi toto:
>    >

> Ja ale pouzivam Debian potato distribuci, avsak balik daemontools jsem tam
> nikde nenasel, ale nasel jsem tu uscpi-tcp. Ten balik obsahuje nasledujici

No jo no, kdyz tady citujete veci z RH (viz vyse)...

> /usr/bin/tcpserver
> /usr/bin/tcpclient
> /usr/bin/tcprules
> /usr/bin/tcprulescheck
> /usr/bin/mconnect-io
> /usr/bin/addcr
> /usr/bin/delcr
> /usr/bin/fixcr
> /usr/bin/argv0
> /usr/bin/recordio
>
>    >
>    > Mohl byste mi tedy, prosim, poradit, co mam kam jeste doplnit?
>
> Nasel jsem pouze binarku /usr/sbin/qmail-smtpd. Rpm-ka nemam. Mam deb-y.

Ted uz je to jasny... Qmail se na Debianu rozjizdi pres
/etc/init.d/qmail start. Je ovsem jeste treba tento soubor
prohlidnout a nastavit v nem (!!!) kam dorucovat zpravy.
Defaultne se zpravy dorucuji do /var/spool/mail/$jmeno_usera, ale
je mozno nastavit i napr. dorucovani do ~user/mail apod. Bez
tohoto nastaveni se vam qmail-send nerozbehne a do logu akorat
napise, ze mu chybi defaultni .qmail soubor, nebo neco v tomto
smyslu. (Jako log se pouziva /var/log/mail.{err,info}, doporucuju
nahlednout).

Vyzkousejte, pokud to nepojede, zaslete par radek z logu
/var/spool/mail.err, podivame se, co s tim...

>       Petr Kucera

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na pf.jcu.cz, tel.:038/777 30 72